مهدویت،جهاد فرهنگی و راهبردی ما
وبلاگ جامع
وبلاگی جامع برای همه

مهدويت، باورداشت ديني است كه همه زواياي زندگي ما را در برميگيرد و بر رويكرد و رفتارهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي ما اثر ميگذارد. شايد كمتر انديشه ديني را بتوان سراغ گرفت كه همانند مهدويت با ابعاد مختلف زندگي ما در هم تنيده شده و در ارتباط مستقيم بوده است. زواياي اين بحث در مقالات مختلف مورد بررسي قرار گرفته است؛ اما اين مسئله مطرح است كه آيا جامعه منتظر، جايگاه محوري و راهبردي مهدويت را دقيقاً شناسايي كرده و برنامهها و سياستهاي خود را در اين زمينه تعيين كرده است؟!


آنچه مشخص است اينكه ما نتوانستهايم آنگونه كه شايسته و بايسته است، مهدويت را نقطه كانون و محوري برنامة و فعاليتهاي خود قرار دهيم و راهبردهاي مشخصي در رابطه با آن اتخاذ كنيم. علّت آن نيز نبودن برنامه جامع در «سياستگذاري فرهنگي» است؛ يعني، نه تنها راهبردها و استراتژيهاي خاص نسبت به مهدويت نداريم، بلكه سياستها و خط مشيهاي روشني نيز در اين زمينه نداريم. از اينرو بايد تغيير و دگرگوني اساسي در نوع نگاه ما نسبت به مهدويت صورت گيرد و جايگاه محوري و بنيادي آن نه تنها در سياستها و برنامههاي كلان ما مشخص گردد؛ بلكه در راستاي تبيين، ترويج و تبليغ آن نيز برنامهها و راهبردهاي مشخصي ارائه و اجرا شود.اين امر نيازمند اين است كه نوع نگاه و رويكرد ما نسبت به مهدويت و بهرهمندي از گنجينههاي ارزشمند معارفي آن (روايات، ادعيه، زيارات و...) تغيير يابد و در مسير درست آن قرار گيرد؛ تا در اين زمينه بتوان نظريهپردازي كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, :: 23:49 :: نويسنده : زاهدی

درباره وبلاگ


سلام سلام خیلی خوش اومدین امیدوارم حداقل یه مطلب به دردتون بخوره بیشتر سعی ام تو وبلاگ برای مسایل فرهنگی و مهدویت و آخر الزمان هست اما روی برخی مسایل دیگه هم کار میکنم در هر صورت امیدوارم با نظرات خودتون منو از کمبود ها با خبر کنید تا رفع کنم و بهتر در خدمت باشم
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 10629
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1